Svůj návrat do patchworkového života jsem oslavila jedinou prací vystavenou na 5. PPM 2011 v sekci artquiltu „krajka“. Bylo to „Spadané listí“, kde se opakuje tvar ginkgo lístku v několika provedeních jako stromová kůra, aplikované lasturky z použitých papírků do pračky, paličkované košíčky a pravý lístek sebraný před neurologií střešovické nemocnice a vylisovaný.
Na výstavách PPM jsem se i nadále zabývala workshopy, korespondencí s lektory a tlumočením. Tím jsem odstartovala svoji další patchworkovou životní etapu – od klasického přes moderní až k artquiltu. Opatrně jsem začínala s moderními technikami. Dlouho mi trvalo, než jsem se odhodlala místo hledání vhodné podkladové látky si ji třeba namalovat. Od batikových látek jsem tak přešla k vlastnoručně barveným látkám a malování na evolon. Dodneška však nedám na batiky dopustit, používám je jak v celé ploše, tak jejich jednotlivé různobarevné části pro speciální aplikace (viz quilt „Rajská zahrada“).
Tím jsem se dotkla techniky, která mi vydržela od prvních patchworkových krůčků až dodneška. Miluju všechny techniky, kde se pracuje s ručními stehy – od klasické aplikace přes obrácenou, havajskou, mola, keltské uzly, vitráže, trapunto, crazy, výšivka hedvábnou stužkou, bavlnkou i korálky, sashiko, stehy kantha a v neposlední řadě ruční quiltování.
Můj široký zájem o patchwork jako celek způsobil, že jsem členkou skupin různého zaměření – již dříve zmiňované Ten to Twelve, která vystavuje hlavně po vlastech českých a toleruje moji absenci v některých společných projektech, nebo Art Quilt Harbour, která mě naopak neúprosně tlačí do nových technik a se kterou jsem, doufám, stále platnou členkou výstavního výboru PPM.